З 14 по 19 травня представники м’ясної промисловості усього світу використовували кожну хвилину IFFA: для інтенсивного спілкування, для ознайомлення з інноваціями та можливостями впровадження їх у бізнес. Стале виробництво, процеси автоматизації та цифровізація в усіх сферах переробки, пакування та продажу, – все це і не тільки можна було побачити на стендах. Великий інтерес до альтернативних білків також показав потужний майбутній потенціал цього сегменту ринку.
Емоції та радість від особистої зустрічі на IFFA були дуже яскравими. Протягом шести днів експоненти представляли інновації для сталого та ефективного виробництва та пакування м’яса, та технології застосування альтернативних білків. Близько 50 тис. відвідувачів виставки були більш, ніж задоволені «своєю» галузевою зустріччю, яка відбулася за звичайним трирічним циклом, який відповідає інноваційному циклу галузі.
Вольфганг Марзін, президент і генеральний директор Messe Frankfurt, також поділився враженнями: «Було приємно ходити залами та знову зустрічатися з учасниками індустрії. На IFFA панував майже ейфорійний настрій. Усі відчували полегшення, що нарешті змогли щоб знову зустрітися особисто. Індустрія була відкрита для нових тем і вражаюче продемонструвала свою інноваційну силу».
Промисловість з інноваційною силою показує рішення для завтрашнього дня
Автоматизація та цифровізація – рушійні тем у переробці м’яса та білків. Саме вони були в центрі інновацій. Представники виставки також продемонстрували рішення та ідеї щодо підвищення енергоефективності та ресурсозбереження виробництва для досягнення цілі ЄС щодо кліматичної нейтральності до 2050 р.
Що стосується пакувальної промисловості, то інновації повністю відповідали гаслу: «Скільки потрібно, якнайменше». Окрім можливості переробки, виробники зосередилися на відновлюваній сировині: біопакуванні як альтернативі пластику.
Успішна прем’єра: великий інтерес до альтернативних білків
Спостерігається тенденція до більш свідомого споживання м’яса. Тим не менш, багато людей не хочуть відмовлятися від свого звичного раціону харчування. Тому промисловість і торгівля розробляють все більш досконалі альтернативи на основі рослин. Тому ринок альтернатив м’ясу на основі рослин або клітинних культур швидко зростає. З’являються нові продукти, які також означають приріст інноваційних технологій виробництва. Підхоплюючи цю тенденцію, IFFA вперше розширила свій продуктовий портфель і зосередилася на технологічних процесах та інгредієнтах для альтернативних білків.
Відвідувачі виявили великий інтерес до рослинних альтернатив м’яса, гібридів та клітинного м’яса – як на стендах експонентів, так і за їх участі в програмі заходу. Наприклад, дуже популярними були конференція ProVeg і Discovery Tours під керівництвом Good Food Institute Europe.
Фабіо Зімсен, перший голова Німецької асоціації альтернативних джерел білка, робить позитивний висновок із прем’єрної участі його асоціації на IFFA: «IFFA 2022 чітко дала зрозуміти, що альтернативні джерела білка й надалі будуть займати міцне місце на провідній міжнародній виставці у майбутньому, і що ця тема продовжить розвиватися в найближчі роки. Тому виробникам і розповсюджувачам альтернативних джерел білка необхідно бути присутніми тут через три роки. Як німецька промислова асоціація ми з нетерпінням чекаємо змогу супроводжувати та формувати цей розвиток у майбутньому».
Кілька фактів про IFFA 2022
Згідно з регулярним опитуванням відвідувачів, проведеним Messe Frankfurt, 95% були задоволені асортиментом продуктів і послуг експонентів, а 96% сказали, що досягли цілей відвідування виставки. Незважаючи на складні загальні умови, до Франкфурта приїхали відвідувачі зі 129 країн. Таким чином, із загальною часткою міжнародних відвідувачів у 72%, IFFA зберігає свою високу актуальність для світової індустрії. Серед найбільших відвідувачів – Нідерланди, Італія, Іспанія, Польща, США, Бразилія, Австрія, Великобританія, Швейцарія та Франція.
Україна на IFFA
Не зважаючи на ситуацію у нашій країні, від України теж були представники. Наші компанії поділились своїми здобутками та ідеями. Цього року від України було загалом 7 експонентів і 467 відвідувачів.
Цьогорічні учасники виставки:
Фото – Мessefrankfurt та Наталія Трохоненко