24 лютого Україна прокинулася під звуки вибухів російських ракет. Для більшості таке пробудження стало справжнім шоком. Кожен із нас думав, як вберегти себе та свою родину. Жінки та діти покидали країну, чоловіки масово йшли до військкоматів, а приватні компанії міркували, як їм працювати далі
Адаптація до роботи під час війни
Компанія «Татрафан» доволі швидко змогла налагодити всі процеси та відновити роботу виробництва. Ба більше, підприємство зайняло активну патріотичну позицію та від початку агресії активно підтримує різноманітні підрозділи Збройних Сил України та силовиків. Окрім цього, «Татрафан» разом із ТОВ «Пластхім Україна» і ТОВ «Теріхем Тервакоскі» сплатили 3 млн грн податків наперед, а також пожертвували волонтерам денний заробіток у сумі 150 тис. грн.
«Також ми безкоштовно передали місцевому виробнику 270 тис. пакетів для хлібу, безоплатно виготовляли спеціалізовану упаковку для медичних засобів, які відправлялися на фронт, – розповідає начальниця департаменту продажу ТОВ «Татрафан» Лілія Пінчук. – Було досить складно працювати за таких умов, чимало офісних працівників поїхали закордон, але ми розуміли, що наша галузь є стратегічно важливою. Тому кожен віддавався роботі та вмикався у процеси в міру своїх можливостей, де б він (вона) не перебував. Окремо зазначу, що за час воєнного стану ми не скоротили жодного робітника».
Оскільки багато виробників залишилися без можливості забезпечити пакування своїх товарів, навантаження на «Татрафан» значно виросло. Менеджер із продажу гнучкої упаковки ТОВ «Татрафан» Вадим Морозюк каже, що компанія зробила все, аби «підставити плече» підприємствам, які втратили своїх постачальників. Труднощів додавала значно ускладнена логістика, яка тривала тижнями, замість днів, і дефіцит сировини та допоміжних матеріалів. Незважаючи на це, підприємство зберегло свої можливості.
«Насправді, це був виклик для нас і доволі складний процес. Ми обирали стратегічні продукти (хліб, бакалія, засоби гігієни) і насамперед забезпечували їх. Також особливу увагу приділяли упаковці різноманітних речей (наприклад, медичних засобів) для ЗСУ, – зауважив Вадим Морозюк. – Окрім нових клієнтів, зросли об’єми й від наших постійних замовників. Також продовжуємо надалі постачати пакувальні матеріали для партнерів, які мають договірні зобов’язання перед ЗСУ. Труднощів достатньо, але ми завжди шукаємо та знаходимо вихід із ситуації».
Безпека – понад усе
Ще одне важливе питання, з яким зіштовхнулася компанія, – безпека працівників. Так, у Луцьку ризик «прильоту» значно менший, ніж, скажімо, у Дніпрі чи Кривому Розі, але він все одно постійно існує. На щастя, промислову зону, на території якої розташований завод, було обладнано великим бомбосховищем. Як і більшість подібних споруд, воно перебувало не в найкращому стані. Проте ще до початку широкомасштабного вторгнення цю проблему почали вирішувати, тому укриття підготували доволі швидко.
«Коли звучить сигнал повітряної тривоги, робота виробництва негайно припиняється. Люди виходять із приміщення та прямують у безпечне місце. Після відбою всі одразу повертаються та продовжують працювати. Звісно, це також значно ускладнює процес, але не зупиняє його – замовлення виконуються максимально вчасно», – наголосила Лілія Пінчук.
Розвиватися попри війну
ТОВ «Татрафан» виготовляє упаковку для широкого спектру товарів. Разом із цим підприємство продовжує розвиватися та розширювати своє портфоліо пакувальних матеріалів, аби мати більше пропозицій та варіантів для замовників. Для виробництва компанія використовує новітню техніку:
«Незважаючи ні на що, ми продовжуємо розвиватися. Покращуємо бар’єрні властивості пакувальних матеріалів та створюємо нові можливості для клієнтів. Сьогодні також маємо змогу виготовляти упаковку для соусів і майонезів, м’ясних продуктів, вологих серветок, – резюмує Вадим Морозюк. – Окрім цього, у нас з’явилася можливість наносити холодний клей (застосовується для упаковки, що не повинна піддаватися впливу високих температур: шоколадки, батончики тощо) та проводити вибіркове лакування (покриття певних ділянок поверхні упаковки лаком, що допомагає досягти бажаного дизайну продукції та додає їй більш привабливого зовнішнього вигляду)».