Новини


Дедалі більшою проблемою для молокозаводів у Польщі є відсутність упаковки



Польща є важливим виробником упаковки. Незважаючи на це, молочні компанії борються з її дефіцитом і дедалі вищими цінами.

Вартість ринку упаковки в країні становить майже 45 млрд злотих. Зростаючий попит через нестабільність продажів внаслідок Covid і порушені ланцюги поставок не дають йти в ногу з попитом. Правління Групи Akomex, яка займається виробництвом упаковки, прогнозує, що ціни на картонну тару в 2022 р. можуть зрости більш ніж на 50%.

Водночас з упаковкою дорожчають усі інші засоби виробництва. За словами Павела Гаца, віце-президента Spomlek, ціни на прямі матеріали зросли на кілька відсотків. Інші матеріали, які використовуються у виробництві, зростали набагато динамічніше, більше ніж на 50%, але найголовніше, що найвищими темпами зростання прямих цін на матеріали були останнім часом.

«Підняття відбувається за рахунок росту інших витрат, які збільшилися на кожному підприємстві: енергоносіїв, газу, витрат на оплату праці тощо. Також найближчим часом очікуємо високу динаміку зростання цін на упаковку», – каже Павел Гаца.

Зміна характеру закупівлі упаковки

Подібні зауваження робить Малгожата Чебелінська, торговий директор SM Mlekpol, яка зазначає, що підвищення цін на упаковку та подовження термінів доставки є проблемою, яка виникла під час пандемії. Однією з причин став раптовий і підвищений інтерес до продажу поштою. Вона вважає, що ця ситуація не змінюється на краще, а навіть погіршується, що ми бачимо, наприклад, у випадку цін на палети, які досягли історично високого рівня, а, отже, стали цінним елементом кожної відправки. Інша проблема – це менша пропозиція пластику та алюмінієвого ламінату.

«Скорочення виробництва алюмінію в Китаї та проблема Росії, яка була другим за величиною постачальником цієї сировини в світі, означали, що її доступність у світі обмежена. Дефіцит сировини та продукції, а також зростаюча динаміка витрат змусили нас змінити характер закупівель. Сьогодні разом із нашими торговими партнерами ми плануємо збут набагато більше», – каже Малгожата Чебелінська.

Вона зазначає, що, звісно, ​​робота на всякий випадок вимагає від компанії більше грошей і складських приміщень, але Mlekpol змушений вживати заходів для забезпечення безперервності поставок партнерам, а в кінцевому підсумку і польським споживачам.

Упаковку важко купити

Малгожата Чебелінська також визнає, що дуже важко знайти виробників упаковки, що створює додаткові проблеми комерційного характеру.

«Проблема стосується всієї упаковки. На ситуацію впливають страйки в Скандинавії, згоріла паперова фабрика в Італії – ці проблеми будуть тільки множитися, і треба діяти заздалегідь, бо інколи ми чекаємо на матеріали 3 місяці. Ще одна проблема – наразі з ринку зникли довгострокові контракти, продавці продають спот; ми також намагаємося адаптуватися до поточної ринкової ситуації, хоча наші клієнти нервують, що не можуть зробити закупи на тривалий період», – зізнається вона.

Ціни на упаковку зростають

Зростання цін на упаковку, в першу чергу, є результатом зростання цін на сировину, зокрема картон і папір, та вартості витратних матеріалів, у тому числі на електроенергію та газ, а також, серед іншого, транспортні обмеження, зокрема у морському та автомобільному транспорті.

Війна в Україні, безсумнівно, також вплине на зростання. Для деяких виробників сировини це означає порушення ланцюга поставок їх сировини, подальші стрибки цін на газ та енергоносії. Таке зростання в секторі також вплине на підвищення цін, наприклад, на ліки чи продукти харчування, для яких використовується картонна упаковка, як прогнозують в Akomex.

У найближчі місяці компанія очікує подальшого зростання цін на упаковку у зв’язку з анонсованим подальшим здорожчанням основної сировини – картону. Також варто відзначити проблеми із виконанням поставок – виробники картону, крім постійного зростання цін, не можуть забезпечити своєчасне та комплексне виконання замовлених обсягів.

portalspozywczy.pl