Статті


Цілі розвитку та інновацій, нові послуги компанії РЕТАЛ



В умовах економічного, логістичного й енергетичного колапсу компанія РЕТАЛ не зірвала жодного постачання продукції своїм клієнтам. Завдяки яким рішенням це вдалося, як компанія розвивається та які інновації пропонує клієнтам розповіла Наталія Кравченко, директор із продажів в Україні, Центральній Азії, регіоні Кавказу компанії РЕТАЛ.

За рахунок яких рішень компанії РЕТАЛ вдається виконувати свої зобов’язання перед клієнтами в надзвичайно складні для нашої країни часи?

Наталія Кравченко: Ми – ключовий постачальних преформ і закупорювальних засобів для транснаціональних і регіональних гравців ринку напоїв. Й оскільки у нас великий портфель клієнтів, то з початком збройної агресії ми стикнулися і з великими ризиками та зобов’язаннями щодо забезпечення їх продукцією. Адже клієнти теж повинні були швидко реагувати, щоб не виникла критична нестача необхідних харчових продуктів, у першу чергу – питної води, молочних продуктів, олії. Для доставки та розподілу таких продуктів необхідні відповідні таропакувальні матеріали, виробництво яких забезпечує наша компанія. Тому в ці непрості часи ми прийняли оперативні рішення, які дозволили компанії виконати свої зобов’язання перед клієнтами та продовжити розвиток.

Оскільки РЕТАЛ має заводи в європейських країнах, ми забезпечили великі обсяги імпорту, щоб задовольнити потреби всіх наших клієнтів, аби жоден із них не залишився без продукції, вкрай необхідної для ведення виробничої діяльності. Тобто ми максимально мінімізували такі ризики. Це потребувало великих інвестицій в підтримку життєдіяльності наших підприємств, в забезпечення їх функціонування в періоди логістичного, енергетичного та загальноекономічного колапсу. Та завдяки швидкому реагуванню на виклики ми не зірвали жодного постачання нашим клієнтам.

Одним із кроків у напрямку подальшого розвитку стало будівництво виробничого комплексу у Львові?

Н.К.: Так, й успішний результат такого кроку – додаткові потужності, що також дозволило нівелювати частину ризиків. Зазначу, що ідея відкриття заводу на заході України виникла досить давно. Цей регіон має логістичні переваги для експорту до сусідніх країн Східної та Центральної Європи і перспективний для розвитку.

Перша черга ліній вже почала випуск преформ. Запланована потужність п’яти робочих центрів комплексу – орієнтовно 500 млн преформ на рік, а максимальна кількість робочих центрів, які в перспективі можуть працювати на львівському майданчику, складає 10 одиниць. Усі роботи, необхідні для запуску, проведені в найкоротші терміни. Важливо, що нові виробничі потужності зводилися та оснащувалися від самого початку з дотриманням усіх основних стандартів. На сьогодні наш комплекс у Львові має всі необхідні сертифікати відповідності для якісної та безпечної діяльності. Хочу підкреслити, що запуск виробництва у надскладний для країни час став можливим завдяки злагодженій та добре скоординованій роботі української команди професіоналів.

Таким чином, сьогодні компанія має три потужні виробництва в різних регіонах України…

Н.К.: Це дозволяє нам бути географічно максимально наближеними до наших клієнтів, тим самим знижуючи їх витрати при замовленні, закупівлі й розподілі продукції. Це вкрай важливо в умовах значного зниження купівельної спроможності населення, коли основною задачею стає утримання та можливе зменшення ціни запакованого продукту на ринку кінцевого споживання. Для вирішення цього завдання ми докладаємо всіх зусиль в Україні, залучаємо допомогу наших європейських фахівців, робимо великі інвестиції силами глобальної компанії. Часто ми навіть буквально приїздимо зі своїм виробництвом до клієнта. Поясню, як це відбувається. Усі наші виробничі лінії максимально уніфіковані, щоб ми могли вільно переміщувати оснащення по виробничим майданчикам. Це наша управлінська особливість, яка дозволяє оперативно реагувати на запити клієнтів, швидко задовольняти їх потреби в певній продукції. Наприклад, якщо бачимо, що зростають обсяги замовлень, скажімо, на заході України, то ми перевозимо необхідне оснащення з іншого заводу. Тим самим ми скорочуємо витрати на логістику, а також терміни постачання, що є однією з компонентів нашого комплексного сервісу для клієнтів.

І компанія доповнила сервіс послугою ко-пакінгу на базі заводу «Орлан» у Києві?

Н.К.: Саме так. Ко-пакінг – це пакування і розлив за контрактом. Коли з певних причин виробнику води і напоїв бракує потужностей, він може здійснити розлив своїх торгових марок на потужностях компанії, яка професійно займається цією справою. Співпраця заводу «Орлан» та компанії РЕТАЛ – це поєднання багаторічного досвіду розливу напоїв і виробництва ПЕТ-упаковки. Завдяки швидкому запуску цього проекту, ми, в першу чергу, задовольнили потреби наших клієнтів у сучасному швидкісному розливі. Адже низка виробників напоїв під час бойових дій втратили можливість здійснювати розлив на своїх потужностях. Із нашою допомогою ці клієнти змогли продовжити свій бізнес, розливаючи свої торгові марки на потужностях заводу «Орлан».

Друга група клієнтів – це ті компанії, яким бракувало потужностей в період дії ліміту квот на електроенергію.

Третю групу клієнтів ко-пакінгу складають підприємства, які потребують додаткових потужностей для нарощування обсягів виробництва, для виведення нового продукту, тощо. Вигода від послуги ко-пакінгу ще й у тому, що завод «Орлан» використовує технологію розливу в ПЕТ-тару зменшеної маси, light weight (легка вага). Швидкісний розлив (до 40 тис. упаковок за годину) у поєднанні зі стандартами та інноваціями РЕТАЛ надають клієнтам значні економічні та маркетингові переваги.

Які інновації в сегменті преформ розробляє і втілює ваша компанія?

Н.К.: Компанія РЕТАЛ має власну R&D команду, дизайн-бюро та сучасну європейську лабораторію, яка відповідає міжнародними стандартами. Це дозволяє нам впроваджувати інноваційні продукти під задачі клієнта від ідеї до повної імплементації на обладнанні замовника з професійною командою «РЕТАЛ-сервіс». І ми, і наші клієнти чудово розуміємо, що будь-яка інновація повинна бути економічно доцільною. В умовах девальвації та інфляції, зумовлених війною, у першу чергу потрібно вирішити два завдання: забезпечити доступність продукту на полиці та не втратити будь-які показники якості. Вирішити ці завдання можна за рахунок високотехнологічних рішень. Тому ми  запустили багато новинок у програмі Light waiting для ринків води, напоїв і молочних продуктів, які на сьогодні найбільш економічно чутливі. Наші інновації надають можливість зменшити вартість упаковки.

Також ринок України чекає надлегкої високотехнологічної кришки...

Н.К.: Особливістю цієї кришки у форматі РСО 1881 є дуже легка вага. При цьому вона гарно працює з високою газацією продуктів, а також задовольняє потреби всього ринку мінеральної води та CSD-продукції, пиво-безалкогольної продукції та газованої води. Всі етапи тестування пройдено, проводимо програми запуску на обладнанні замовників.

Також ми повністю готові до запуску в Україні кришки з фіксацією Tethered Cap РСО 1881. Це власна розробка технічної дирекції групи РЕТАЛ. Tethered Cap повністю відповідає вимогам Директиви ЄС з SUP (Single Use Plastic) – управління відходами одноразового пластику: до 2024 р. засоби закупорювання повинні бути фіксованими до первинної упаковки. Це рішення, у першу чергу, буде нагальним для тих виробників, які експортують свою продукцію на ринки ЄС.

Ці інноваційні розробки також є внеском компанії в реалізацію стратегії сталого розвитку?

Н.К.: Безумовно. Вже шостий рік поспіль ми презентуємо свої практичні кроки у звітах зі сталого розвитку, продовжуючи свій рух відповідно до плану корпоративної соціальної відповідальності. Нами вже зроблено багато для зменшення впливу на клімат, поверненню пластиків у замкнений цикл, зменшення забруднення довкілля. Наші досягнення і нові цілі детально описані в щорічних звітах і відображені в рейтингах. Так, за оцінкою успіхів сталого розвитку EcoVadis, РЕТАЛ на сьогодні має срібний рейтинг. Ми робимо все, що вимагає від нас законодавство, суспільство, ринок і клієнти. Адже ми всі – ланки одного ланцюжка постачання. Тому, коли ми досягаємо своїх цілей, то виграють від цього всі.

За рахунок чого ви досягаєте цілей та втілюєте нові технологічні рішення?

Н.К.: У команді РЕТАЛ працюють експерти та професіонали з досвідом 15-25 років у галузі. Фактично наша компанія запроваджувала першу PET-­упаковку не тільки на ринку України, а й на інших європейських майданчиках. Основним показником є безцінний досвід і проходження всіх етапів зростання всередині компанії. Ми зростали та масштабували свій бізнес разом із нашими клієнтами і партнерами, втілюючи підходи РЕТАЛ: швидко реагувати на нові завдання, швидко втілювати проекти, забезпечити надійність та стабільність постачання. Слоган компанії – «Створюючи рішення». Ми щороку створюємо нові рішення, впроваджуємо інновації, виводимо на ринок технологічні продукти.

Великою підтримкою на етапах упровадження таких рішень є не тільки власні R&D, дизайнерське бюро та відділ технічних розробок, а й наша гордість – власна європейська лабораторія, яка відповідає стандартам усіх лабораторних практик і сертифікована на відповідність їм. Ми інвестуємо в науково обґрунтовані розробки, а на виході клієнт отримує готовий продукт високої якості, меншої маси, який з чудовою технологічністю обробляється на його обладнанні. Ми маємо змогу не тільки задовольнити власні потреби в дослідженнях, експериментах і тестуваннях, але й надавати такі послуги всім зацікавленим у них компаніям і організаціям.

У довоєнні часи ми проводили регулярні конференції для клієнтів. Сьогодні ми продовжуємо роботу і чекаємо відновлення таких зустрічей, щоб створювати передові технологічні рішення разом.

Нова послуга ко-пакінгу від компаній РЕТАЛ та "Орлан": LINK